Twarze w trójwymiarze

Reiv - grafika 3D

Czasem gdy patrzy się na doskonale wykonane grafiki można zastanawiać się czy przypadkiem nie są one zdjęciem rzeczywistego przedmiotu czy osoby – ich wygląd jest aż tak realny, aż trudno uwierzyć, że zostały stworzone komputerowo. Dzieje się tak za sprawą grafiki, której początek datuje się na koniec lat pięćdziesiątych, a szczególnie grafiki 3D.

Grafika trójwymiarowa – to nazwa jednej z dziedzin grafiki komputerowej, która zajmuje się głównie wizualizacją obiektów trójwymiarowych. Nazwa pochodzi od angielskiego sformułowania Three-Dimensional Graphics.

Tworzona jest przy pomocy komputerowych programów do projektowania przestrzennego. Daje złudzenie głębi obrazu, mimo że jest on wyświetlany na płaskim ekranie. Grafika 3D umożliwia wizualizację dowolnie skomponowanego obiektu. Właśnie z tych powodów cieszy się dziś tak dużą popularnością – zwłaszcza wśród twórców filmów animowanych i gier komputerowych.

3D

„Po rozpowszechnieniu sie programów pozwalających na tworzenie trójwymiarowej grafiki w centrum zainteresowania znalazł się fotorealizm. Odtwarzanie rzeczywistości — bez względu na to, w jak dziwacznych aspektach — stało się początkowym celem niemal każdego grafika, który sięgnął po tego programy komputerowe.”

Twarz w 3D

Cg girl

3D

„Nie ma nic bardziej satysfakcjonującego niż stworzenie postaci, która wygląda jak żywa. Podkreślamy jednak, że fotorealizm jest tylko jedną z wielu scieżek. Nie każdy potrafi opanować techniki tworzenia realistycznych siatek, nakładania na nie fotograficznych tekstur i map nierówności oraz oświetlania sceny w taki sposób, by wyglądała jak na zdjęciu lub filmie.”

fragmenty pochodzą z książki „Tworzenie cyfrowych postaci”
(aut. Bill Fleming, Richard H. Schrand; wyd. Helion)

3D-Women

Grafiki 3D Reiv’a

Realizm prac Reiv’a zasługuje na podziw, pomimo, że dotyczy nierealnych postaci wziętych z fantastyki. Aby uzyskać efekt zbliżony do realnego wyglądu modeluje się oświetlenie, definiuje światło, powierzchniom obiektów nadaje się kolor i fakturę, określa cienie, które rzucają obiekty, załamania i rozproszenie światła.

Reiv - grafika 3D

Grafika 3D - Reiv

Grafika 3D - Reiv

Więcej grafik Reiv’a znaleźć można na stronie:
http://www.reiv.fr.st/
Strona studenckiego Koła Naukowego Grafika i Animacja 3D
http://www.grafika3d.wwsi.edu.pl/index.php?page=galerie
Obszerny fragment książki w PDF „Tworzenie cyfrowych postaci”
(aut. Bill Fleming, Richard H. Schrand; wyd. Helion)
ftp://ftp.helion.pl/online/twcypo/twcypo-1.pdf
Tagged under:

1 komentarz

  1. Kurt Reply

    Cześć , jestem Kurt. Fotografuję od trzydziestu lat i zawszę chcę zadowolić siebie w swojej fotografii. Jeśli się spełnię { zgodnie ze swoim zarysem} wypuszczam pliki w nieznanym mi kierunku, i liczę na poprawny odbiór.Poprawnym nazywam zaakceptowany i nie burzący aktualnych kanonów {które sukcesywnie trzeba burzyć}

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Log In or Utwórz konto